Podcast Het Nieuwe Kantoor

Aflevering 7: dankzij een kantoorapp de volledige controle over je werkdag

Technologie is een steeds belangrijker onderdeel van het werkende leven. Voor een goede kantoorervaring mag een app niet ontbreken, zeker om te kunnen concurreren met de thuiswerkplek. Zo kun je bijvoorbeeld eenvoudig vergaderruimtes reserveren, een lunch bestellen of een internetstoring melden. Hoe zorg je ervoor dat je aan de voorkant één platform aanbiedt waar alles inzit? En hoe knoop je aan de achterkant al die systemen aan elkaar?

Nynke de Jong gaat in deze aflevering van Het Nieuwe Kantoor in gesprek met Thijs van der Burgt. Thijs richtte acht jaar geleden Office App op, een app waarmee gebruikers van een kantoorgebouw alles kunnen regelen. In 2021 is Office App samengegaan met het Amerikaanse HqO, een grote speler op het gebied van digitale platformen voor bedrijven. Thijs vertelt in de podcast over het belang van een app in het kantoor van de toekomst. De aflevering heet ‘Apps’ en staat nu op Spotify en Apple Podcasts.

Purposeful presence
De eerste ervaring van Thijs op een groot kantoor was erg slecht. ‘Net als veel anderen vind ik het frustrerend als ik zelf geen invloed heb op een groot gedeelte van mijn werkdag’, vertelt hij. ‘Thuis als consument hebben we die invloed wel. Kantoorapps geven je nu ook de controle over je werkomgeving. Daar word je blijer en productiever van.’

Hybride werken is de afgelopen jaren de nieuwe standaard geworden. Als je naar kantoor gaat, dan moet het volgens Thijs een purposeful presence zijn. ‘Techniek kan je helpen om jouw doelen van die dag te behalen. Experience en het maken van connecties zijn daarbij heel belangrijk. Wie zijn er vandaag op kantoor, wie heb ik nodig en waar kunnen we samenwerken? Dat kun je met een app makkelijk inzien en organiseren.’

Direct contact
Robert Sparreboom, Head of Customer Excellence bij HNK, vertelt in deze aflevering over de HNK app die is ontwikkeld met HqO. ‘Met één druk op de knop boek je een meeting room of meld je je gasten aan’, legt hij uit. ‘Je wilt op kantoor niet bezig zijn met randzaken, zoals in de rij staan bij het restaurant. Je wilt je lunch online bestellen en afhalen wanneer het jou uitkomt. Voor ons is het ook een mogelijkheid om direct contact te hebben met onze kantoorgebruikers. We kunnen ze veel gerichter vragen naar hun wensen en ervaringen.’

Next up
De volgende aflevering van Het Nieuwe Kantoor komt online op 3 april en gaat over wayfinding. Hannah Bonjer is dan te gast. Hannah is Senior Design Lead bij Mijksenaar, een ontwerpadviesbureau met vestigingen in Amsterdam en New York. Mijksenaar is gespecialiseerd in bewegwijzering, met experts in architectuur, data, digitaal, kunst, omgevingspsychologie, industrieel en informatieontwerp.

Wat werkt voor jou?

Pas de zoekopdracht aan jouw voorkeuren aan om de resultaten te verfijnen

Amsterdam Houthavens

Managed office

  • Volledig ingericht kantoor af te stemmen op de wensen van jouw team
  • Flexibel te huren vanaf 2-20 personen, met ruimte om te groeien
  • All-in prijs inclusief meubilair, WiFi, schoonmaak-service, beveiliging en hospitality team
Vanaf €375 per werkplek per maand
Amsterdam Houthavens

Custom office

  • Van casco ruimte tot volledig gemeubileerd: bepaal zelf wat jouw organisatie nodig heeft
  • Ruimte voor 20-200+ personen
  • Creëer een uniek kantoor vanuit jouw identiteit en branding
Amsterdam Houthavens

Meeting rooms

  • Ruimte voor elk type meeting: van board meeting tot creatieve brainstorm
  • Inclusief high-end AV-apparatuur, ontworpen voor hybride werkvormen
  • Per uur te boeken in verschillende groottes voor 2 – 20 personen
Vanaf €35 per uur
BLIJVEN LEZEN
Aflevering 8: de cruciale rol van wayfinding in het kantoor van de toekomst